چگونه استوماتاتیس گربه ها را درمان کنیم؟ .

چگونه استوماتاتیس گربه ها را درمان کنیم؟

اگر گربه شما تمایلی به خوردن غذا در صورت داشتن اشتها ندارد احتملا درد در ناحیه دهان دارد.گربه شما احتملا دچار بیماری تورم دهان می باشد که در اصطلاح پزشکی استوماتاتیس نامیده می شود.
استوماتاتیس یا تورم لثه و بافت نرم دهان به تورم دردناک بافت نرم دهان گربه گفته می شود . بر اساس عامل ایجاد کننده درمان ها مختلفی پیشنهاد می شود.درمان های دارویی شامل آنتی بیوتیک و ضد قارچ،شستشوی دهان با مایع ضد عفونی کننده دهان گربه ها،جوش شیرین،و گاهی درمان های عمومی تزریقی نیز مورد نظر قرار می گیرد.
در درمان این بیماری باید سیستم ایمنی حیوان نیز مدنظر قرار گیرد.چراکه گاهی بیماری بعلت مشکلات ضعف سیستم ایمنی یا آلودگی به ویروس هایی نظیر ویروس لوسمی گربه ها یا ایدز گربه ها و همچنین مشکلات خونی در ایجاد یا تشدید بیماری نقش مهمی بازی می کنند. کلیه مطالب این سایت شامل قانون حق نویسنده بوده و هرگونی کپی برداری و انتشار آن پیگرد قانونی دارد.خدمات دندانپزشکی حیوانات(دکتر سهیل هاشمی )
مشکلات و بیماری های داخلی نیز بطور اولیه یا ثانویه در این بیماری تاثیر گذار هستند.بد کارکردند کبد،بیماری های کبدی یا کلیوی از جمله بیماری های سیستمی هستند که در تیجاد یا تشدید بیماری موثر هستند.
در مرحله نخست گربه با ناراحتی دهان و عفونت و التهاب لثه باید زیر نظر متخصص داخلی از نظر کبد،کلیه،و بیماری های خونی و ویروسی بررسی ها لازم صانجام پذیرد.سپس در صورت سلامت عمومی دنداندانپزشک حیوانات حیوان را معاینه و درمان های لازم را انجام دهد. کلیه مطالب این سایت شامل قانون حق نویسنده بوده و هرگونی کپی برداری و انتشار آن پیگرد قانونی دارد.خدمات دندانپزشکی حیوانات(دکتر سهیل هاشمی )
کشیدن دندان ها اولین گزینه درمان نیست و باید اقدمات درمانی نظیر تجویز دارو های موضعی یا خوراکی و سپس درمان های دندانپزشکی نظیر جراحی های لثه ،جرم گیری و پاکسازی لثه و دندان صورت گیرد.
هرگونه بوی بد،ترشح بزاق،خونریزی لثه، التهاب و بی اشتهایی حیوان را جدی بگیرید.