روکش فلزی جهت ترمیم دندان شکسته سگ

 کلیه مطالب سایت شامل قانون حق نویسنده می باشد.هرگونه کپی برداری ،نشر مطالب پیگرد قانونی دارد.

سگ ها بغلت جیره غذایی خاص و تمایل به جویدن و بازی کردن با استخوان بیشتر از گربه ها دچار شکستگی دندان می شوند.شکستگی دندان کرسی معمولا بعلت جویدن استخوان طبیعی و بازی با اجسام سخت ایجاد میشود و آسیب به دندان نیش معمولا در سگ های عصبی و گارد ایجاد میشود.

اسارت و پانسیون در قفس در سگ های عصبی سبب گاز گرفتن قفس می شود و شکستگی و سایش از عواقب این شرایط خواهد بود.حذف استخوان و دردسترس قرار ندادن اجسام سخت نظیر میله،زنجیر،آجر و سنگ می تواند از این آسیب ها جلوگیری نماید.

درصورت بروز شکستگی درمان ریشه در صورت نیاز و ترمیم تاج جهت محافظت از ریشه بسیار لازم و ضروری می باشد.درصورت عدم درمان دندان شکسته ،خطر تخریب کانال و عفونت آن ،پیشرفت عفونت و تخریب بافت استخوان از عواقب بیماری خواهد بود که در فک بالا سبب آبسه و تورم صورت می باشد و در فک پایین سبب تخریب و ایجاد عفونت استخوان و شکستگی استخوان بعلت سستی و ازبین رفتن آن از نتایج بیماری می باشد.

علاوه بر آسیب های احتمالی به استخوان فک و صورت و عفونت استخوان ،شکستگی فک ،خطر نفوذ میکروب ها به مغز استخوان و انتشار آن و مهاجرت به قلب ،کبد،کلیه ها نیز از عوارض این بیماری می باشد